2014. február 5., szerda

Ratatouille, az új kedvenc

Zöldséges, friss, finom, sokoldalú... Hogy én ezt miért nem főztem eddig? Tökéletes felhasználása a paradicsom-cukkini-padlizsán triónak. :) Az új kedvenc.

Recept innen és innen.

Hozzávalók 4 főre:

1 dundi padlizsán
2 hosszúkás cukkini
1 paradicsom passata- ha szezonja lenne, tennék bele friss hámozott paradicsomot is
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
olaj

bors
bazsalikom
oregánó

Ha több emberre főzzük, csak teszünk hozzá még egyet-egyet a zöldségekből. :)

Előkészítés:

A padlizsánt megmosom, felkarikázom, majd kockázom, szűrőbe teszem, megsózom, várom, hogy a keserű levét kicsöpögje. (Nekem egy cseppet sem csöpögött, nem tudta a kémiát... :)) Kb 10 percig.
Addig a többi zöldséget is felkockáztam, a fokhagymát apróra vágtam.

Elkészítés:

A padlizsánt kevés olajon megpirítom, félre teszem. Újra olajat öntök a serpenyőbe, mikor forró, beleteszem a hagymát, kicsit pirítom, ráteszem a cukkinit és a fokhagymát, újra pirítom kicsit, majd beleöntöm a padlizsánt, a paradicsom passatát, fűszerezem, készre főzöm.

Hogy ez milyen egyszerű...

Úgy ettük, mint a lecsót. Zsömlével, rizzsel, virslivel. És almapaprikával, jalapeno paprikával, olívabogyóval, óriási, jalapenoval töltött olívabogyóval, aszalt paradicsommal, feta sajttal, pezsgőtablettás-és csapvízzel. Ahogy kell. :)

Féltem, hogy odaégetem a padlizsánt, lehet, hogy hamar kivettem. Úgy a jó, ha kicsit ropognak a zöldségek. Hihetetlenül finom!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy leírod! :)