2011. szeptember 1., csütörtök

Elolvastam egy könyvet...

Harsányi Zsolt: Mathias Rex.

Most jön egy kis értékelés...

Nagyon tetszett!!! A kedvenceim azok a könyvek, amik életrajzok. Először 5-8 évesen találkozunk Matykóval, majd 700 oldal múlva az 50+ éves királytól búcsúzunk... Kívülállóként olvassuk a sztorit, sok helyen hiteles, érdekes, regényes, minden a helyén, még a nyelvezet is korhű (? nem tudom, mennyire amúgy), fantasztikus volt!!!! Sok helyen hiteles... =pl. az Olmützi gyűlésen Beatrix nem valószínű, hogy megcsalta Mátyást, továbbá... ne értsetek félre!! Tetszett, de nekem néha csalóka, ha olyan párbeszédet olvasok egy valós személyről, amit ő talán sosem mondott el, nem beszélt így, szóval valószínűleg a szerző szubjektív képére lett alakítva a főhős. Így meg nem olyan hiteles. Ráadásul említ benne az író olyant, hogy "szeretett utcaembernek öltözve a parasztokkal beszélgetni"-én erről is azt olvastam, hogy nem történt meg, csak a legenda tette őt álruhás vándorrá. Persze, ettől még érdekesebb a könyv, nem olyan száraz, igazi regény, csak szeretni lehet!!! És az külön jó, hogy napokat bújtam a Wikipédiát, hogy többet megtudjak Girzsikről, Fridrikről, Erzsébetről, Csunkáról, Beatrixról és a többi szereplőről. :)))

Szóval minden ellenére fantasztikus mű, csak ajánlani tudom!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy leírod! :)